رد: إلهى ماأعظمك
عزيزى المايسترو محمد الآلاتى
الله عليك والله وانت عارف ان كلامى محسوب عليا ومش ممكن انا فق حد او اجامل على حساب الفن
عمل اكثر من رائع يعنى احلى من ما كنت اتخيل وانا تشرفت انى عزفت فيه صولو الكمنجة
والشىء الجميل هنا ان لما سمعنا اللحن الأصلى مع نجاة كان له مذاق خاص ولما سمعناه هنا كان فعلاً له مذا خاص تانى وتميز تانى وصوتك جميل جدا ومعبر جدا يعنى يكفى مفيش حد من المحسوبين علينا مطربين بالإكراه بتوع اليومين دول واللى ماليين السوق شريط واسطونات فيه واحد على 100 من امكانياتك الصوتية وانا بحس لما بسمعهم بحس انى بسمع صوت فتلة او عود جرجير خارج لوحدة مش عارف ليه من حزمة الجرجير , صوتك من الناحية الفنية فيه كل مواصفات الصوت المطرب يعنى عبارة عن حزمة فيها خامات كتير فيها الباص والتريبل واللى بينهم ناهيك ( حلوة ناهيك دى ؟) ناهيك عن امكانياتك الصوتية فى الإنتقال من القرار والجواب من غير ماتفلت منك نغمة , يعنى مرة مطرب مشهور اوى اليومين دول فى فيلم بيمثله غنى الدنيا ريشة فى هوا ولو انت حللت مذهب الأغنية دى تلاقيه سهل يعنى صعوبته فى الأداء تحت المتوسط والمطرب اياه صوته ما اسعفوش وقعد يبتدى الجملة من القرار ويكملها من الجواب ويتزنق يرجع القرار تانى مع ان اللحن زى ماقلت سهل جدا مافيهوش اى نوع من الإحتياج للفزلكة او التحايل بسبب الصعوبة والمصيبة السودة ان المخرج اذاع فى الفيلم الأغنية بصوت سعد عبد الوهاب مش فاهم ليه يعنى ماعندوش تذوق يفهم اللحن ده اتقال فى فيلمه ازاى ؟
المهم الشغل اكثر من رائع وننتظر جديدك
|