اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alffy74
I always have difficulty deciding whether this or the performance of 3rd April 1958 is the best one of 3awedt 3eini cause both have wonderful improvisations on the last paragraph (the 1958 one has amazing impros on the paragraph "law kount khadt 3ala ba3adak kount a2dar asbour wa astanna"). I finally gave up cause both are actually masterpieces. The way she comes develops "ma feesh fil 7obb 3azab" in the 2nd round of improvisations is simply a demonstration of why Umm Kulthum is in a different category compared to all other singers! Her creativity and imagination are just unlimited!
SALAM!
Alfred
|
محاولة ترجمة رد ألفريد
كان دائماً من الصعب عليّ إختيار أداء أم كلثوم الأفضل ل ـ عودت عيني ـ وذلك بمقارنة هذا الحفل بحفل 4 أبريل 1958 لأن في كلاهما إرتجالات رائعة للست في الكوبليه الأخير.حفل 1958 يحتوي على إرتجالات مدهشة في كوبليه ("لو كنت خدت على بعادك كنت أقدر أصبر واستنى).
تركت أمر الاختيار أخيراً لأن كلاهما تحفة. طريقة أداء " مفيش في الحب عذاب " في المرة الثانية من إرتجالاتها ماهي إلا برهان صادق على سبب إختلاف أم كلثوم عن غيرها وتفوقها عليهم....فخيالها وإبداعها لا حدود لهما.