رد: طلبات نوتة أ / عادل صموئيل الجزء الثانى
ههذا الصّوان بهذه الإمكانات البسيطة: هو المصنع الذي أفرز لنا معظم ألحان المعجــزة عبـدالوهــــاب فترتي العشرينات والثلاثينات،.... ما كانش في استوديوهات كانوا بينتقلوا بجهاز التسجيل الذي كانت تملكه شركة بيضافون...
والشخص الأنيق دا هو صاحبها....... الى مكان بعيد عن الأصوات والضوضاء ليلًا بعد منتصف الليل عشان ما كانش في مايك "مونو" ياخد من الصوت اللي أمامه فقط مثل مايك هواء الإذاعة كدا،...... والتسجيل "تيك وان" يعني بيتاخد من المرة الأولى على حالته مافيش إعادات ولا مونتاچ ولا إصلاح ولا تغيير ولا ترميم ولا أوتوتيون ولا تنقيح وظل الوضع دا مستمر حتى مع الجندول والكرنك وكيليوباترا كمان لأنهم اتسجلوا على الهواء مباشرةً بمايك الإذاعة....
|