عرض مشاركة واحدة
  #11  
قديم 28/08/2009, 00h17
الصورة الرمزية الألآتى
الألآتى الألآتى غير متصل  
المايسترو
رقم العضوية:1323
 
تاريخ التسجيل: April 2006
الجنسية: مصرية
الإقامة: مصر
العمر: 70
المشاركات: 2,483
افتراضي رد: بعد إيه

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة unicorn مشاهدة المشاركة
بعد التحية و السلام , و الاشواق و الاحضان

الله ينور بالجامد أوى يا عم محمد,
أول مرة اسمعك ظابط الصوت بالجمال دة , كل مرة غالبا ما بيكون الايقاع أو المزيكا عالى و ملعلع و مغطى على الغنا , إنما المرة دى مظبوط تمام التمام
صوت فردة الكمنجة دى فى الاورج برضه ؟؟؟ اول مرة نسمع سولو كمان من الاورج , كمان اول مرة نسمع الهارب و الرق على الاورج ,
هو دة الكلام يا مايسترو شوفت الروقان
العزف استاذ كالعادة تسلم ايديك , الباصات اياها جميلة.
سؤال رخم كعادتى بعد إذنك : هو مش برضه منير مراد هو اللى ملحن فيلم يوم من عمرى ؟؟؟ و لا خمِّس مع كمال الطويل و قسِّموا السبوبة عليهم ؟؟؟
غنوة طويلة اكيد تعبتك فى شغلها يا مايسترو ,
الله ينور عليك يا مايسترو و يزيدك روقان عشان تبسطنا
كل سنة و انت طيب
كالعادة يابو مندور .. اصلح لك معلوماتك وأجرى على الله ..

فيلم يوم من عمرى يحتوى على أربع أغنيات..

الأولى ( خايف مرة أحب ) من ألحان بليغ حمدى

الثانية ( ضحك ولعب وجد وحب ) من ألحان منير مراد

الثالثة ( بأمر الحب ) بدأها محمد الموجى وحدثت خلافات بينه وبين عبد الحليم حافظ .. فأكملها منير مراد

الرابعة ( بعد إيه ) من ألحان كمال الطويل ..

أما بخصوص الألآت المستخدمة فى التنفيذ .. فهناك بعض الألات من الأورج .. مثل النحاسيات والخشبيات والوتريات المجمعة .. وكذلك الباص ..

وهناك ألآت من خارج الأورج .. من الكمبيوتر مباشراً .. مثل الإيقاع والكمان المنفرد ( الصولو ) ..

أى خدمة .. وأشكرك ياجميل ..
__________________
مع تحياتى .. محمد الألآتى .. أبو حسام .


رد مع اقتباس